söndag 30 december 2012

Lätt å va ledig

Dagarna rullar på. Igår kväll hade vi drinkprovning inför nyårsafton ... lite fix med själva nyårsäventyret för barnen och så avslutade vi kvällen med sällskapsspel - "Ryktet går". Hur kul som helst. Det märks att barnen börjar bli större... Det är inte bara svarte petter man kan spela!

Idag har det varit en tö-dag. Blött och halt. Vi har städat och tvättat bilar. Jag städade en arbetsbil som ska levereras. Tvätten skedde i Önskan och när gubbarna kom hem med bilarna så va maten klar... Passade utmärkt för en familj till att sätta sig till bords... en spontan bjudning till 100 %.

Kvällen har vi avnjutit på 10an med några pilsner och en rafflande Modomatch. Länge sen man såg en så bra match!!

Nu är tre av fyra hemma, två ligger i sängen och ser Madagaskar 3 och en sitter vid köksbordet och bloggar.
Jag ska snart bege mig upp även jag - ska bli skönt att sova lite. Kanske ska också jag se nån film eller nåt jag missat på tv de sista dagarna.

Att va ledig innebär att man inte hinner ett smack. Det är nåt hela tiden känns det som. Imorgon är det årets sista dag. Jag har aldrig gillat nyår men va tusan - de brukar funka å det blir det man gör det till.
I år är första året på 9 år som vi inte firar med familjen Öberg - Det känns lite konstigt... minns första nyår tillsammans - det va i blåhuset - långbord i köket och vi åt, drack och spelade spel. Riktigt trevligt. Axel va en liten skrink, Emil va i magen...  - tänk va tiden går!

God natt - detta blir ett av årets sista inlägg... men imorgon kommer det att hända massor av roliga saker så jag antar att det kommer en massa inlägg även då...

Inga kommentarer: