onsdag 30 november 2011

Jill och Lotta, Pernilla och en hErre

Idag kom det lite julstämning trots det underliga väder vi fått beskåda idag. Mörker, ösregn, hagel, snö och solsken... En rejäl blandning.
Jag har röjt i tvättstugan och hittat både det ena och det andra. MEN visst är det väl märkligt att strumpa nr 2 dyker upp just när man slängt strumpa nr 1...

Hur mysigt det kan bli under ett badkar - det vet jag... hu så många saker som kan gömma sig även där.

Jag har spelat Lottas julskiva mest hela dagen. På eftermiddan kom en liten tomte och gav mig Jill Johnsons julskiva... tusen tack snälla du!!

Medan jag gjorde maten så kokade jag även lite kola... ett recept ur Pernillas jul. Smakar supergott MEN det höll på att gå riktigt på tok. Trodde jag hade gott om tid och att smörjan skulle koka ihop fortare än vad den gjorde så när jag skulle med grabbarna på träning hade kolan bara kommit upp till 121 grader - skulle vara 125. Jag hällde upp den för vad var allternativet? Bära över grytan till farmor eller låta det puttra tills vi kom hem?? Nej våga vinn - jag hällde upp det på smörpapper och nu när jag smakat så är den rätt okej, inte så kladdig som jag trodde att den skulle bli.

Medan potatisen kokade kollade jag på Jul med Ernst - reprisen från förra året... allt för att komma i julstämning. Åh va mycke bra det är på tv nuförtiden men varför måste allt börja kl 20.00?

Träningen va som vanligt rätt så trevlig. Fick bilderna på mina tre hockeypojkar, lägger in en bild sen.
Fast fick?? Nja, kostade en del men fina va de iaf.

Nils ville fara på Nordhallen en sväng så fick det bli... När jag ändå va och åkte så svängde jag in på Busskiosken och bytte några triss och kollade en gammal V75 bong. Va rätt säker på att den var på 0 kr men hipp hurra - äntligen kom min vinst. Tänk om man kastat bort den som jag va på väg att göra när jag städade börsen. När det för en gång skull är lite återbäring - Nu blev det ingen miljon men några lappar fick jag i börsen iaf. Man är ju glad för det lilla!

Nu ska jag knyta ihop säcken - ladda för sista arbetsdagen för den här veckan. Har massor att göra och hoppas hinna undan en hel del.
Just ja, imorgon börjar julkalendern och jag måste hämta grabbarnas julkalendrar. Tidigare år har jag suttit och slagit in 48 paket den här kvällen men i år har jag tagit genvägen via Konsum - en legokalender... undra vad de kommer att tycka om det.

GLÖM inte att det är julmarknad på BYGDEGÅRDEN på lördag. Kom och köp bröd, granar, godis och enriskransar. Det finns ju fika och lotter oxå.

Inga kommentarer: