onsdag 28 februari 2018

Bästisar idag!


-27 grader, tur man va ledig... men anade oråd, skulle testa att starta bilen... GICK INTE! Efter mycket sökande hittade jag en batteriladdare och min bil har fått ny ström i batteriet. Förbannade klater, skriver som en känd poet från Lännäs myntade igår " det finns inget jävla bra med den här vintern".
Dyngless på snö och kyla, som sagt, bara klater från början till slut.
Bilen har smullit igång iaf, maten är klar och jag ska skjutsa Axel på träning... blir en kväll i Bjästahallen.
Har inte fått mycket gjort på grund av bilstrulet men ändå hunnit städa lite på övervåningen vilket känns som en omöjlig uppgift... blir verkligen läskigt i grabbarnas rum och där de spelar tv-spel. Pant, skräp, kläder, mössor och ännu mera skräp. Tur man är tålmodig vissa dagar. Har även dammat mitt eget sovrum - läskigt där också, tycker att jag nyss dammsög där men det blir dammigt iaf. Antar att det är bara hos mig dammet yr både i sovrum och tvättstuga.
Städar å plockar - med ljudbok i örat!

Inga kommentarer: