tisdag 8 augusti 2017

Sista rycket...


Solen kommer å går... jag rensar och slänger en massa saker. Önskar att jag kunde slänga allt... svämmar över med grejer.
Sommaren sjunger på sista versen, skönt, oskönt, sorgligt, lätt...
Jag vet inte riktigt vad som känns enklast just nu... hösten är lite vemodig men nu rullar allt igång som vanligt. Axel går på is idag och det betyder full huggning med matlådor, skjutsningar, matcher och träningar om vart annat. Dela familjen med scheman och allt som hör idrotten till, sena kvällar som tampas med telefonsamtal, kvällsmål, snabb-chill, läxor, sova tidigt, upp tidigt... träningsväskor, för små skor som ska uppdateras och tvätt mer än någonsin.
Allt har sin tjusning... allt har sitt fokus... själv hamnar man mellan tvättmaskinen spisen och disken... ha haa... som sagt, var person där man gör det bäst på sitt sätt.
---
Satte mig just i solstolen och solen gassade varmt i 2 minuter... himlen blev därefter slätgrå... hm, bara att stiga upp och gå in och fortsätta med röjning... tur att man har en bok i öronen... då går allt tråkjobb lite lättare.
---
Middagsmaten är klar... bara för familjen att värma - lasagne idag... jag tar nog ett kokt ägg... känns mer lagom för en bråkig mage... älskar kokta ägg... gott och mättande!

Inga kommentarer: