tisdag 17 juni 2014

Gråt å snålblåst!

Va är det för sommarväder? Kallt, blåsigt och grått....
Jag höll baskemig på att frysa ihjäl på lunchen idag. Va och köpte lite presenter och "tack å hejdå" till Vivi-Anne. Efter 14 år tillsammans på SV så är det slut på det.
Vi har varit som två parhästar... Hon har alltid varit min arbetskamrat, funnits där i vått och torrt. Vi har lunchat ihop, druckit morgonkaffe tillsammans, jobbat och slitit... Varit på resa, fixat och trixat... Men nu är det som sagt över. De va med tårar i ögonen (läs, tårar som rullade ner för kinderna) jag överlämnade den sedvanliga sommarpresenten. Men vi vet ju vart vi har varandra och jag säger som Axel och Nils " Vivi-Anne är nog den snällaste personen som finns". Med hjärtat på rätta stället!! Tack Vivi för alla år tillsammans, tack för allt du lärt mig, tack för all din förståelse och stöd. En vän för livet!
Du är en stark och duktig person, ta vara på dig och du vet vart jag finns! Jag önskar dig det allra bästa i livet!
Japp, å så gråter jag igen!!
Lika bra att hoppa i säng, en ny dag med nya utmaningar.

God natt!

Inga kommentarer: