onsdag 16 januari 2019

Bistert idag -22





En ledig dag denna kyliga dag.
Har man tre som använder skjortor blir det lite att stryka (särskilt så här efter jul)...
Strukit bort allt idag och så varit taxi åt svärmor... nya bilar gillar inte kyla kan man väl konstatera... min startade dock 👍.
Jag är rätt bra på att ladda batteriet nån gång per vecka... ett måste när man har dieselvärmare.
När jag ändå gatt ut med bilen passade jag på att köra bort tidningar, papp och glas. Blir massor med återvinningsgrejs...
När man ändå är hemma en dag kan man ju passa på att göra en laddning med rullrån... blev riktigt goda den här gången ( också).
Nu gräddar jag biffar, inlindade i bacon... undra just om det blir gott... fick tips igår av moster... å då blev jag sugen att testa. Ska skala lite potatis till det... å så göra en trevlig kall sås.

Inga kommentarer: