tisdag 7 augusti 2018

Uppe med tuppen....

Då hinner man massor!
Putsat fönster och fejat... strukit bort en massa skjortor och annat som legat på vänt.
Solat och surrat med grannen... styrt in en massa ved och samtidigt lyssnat på bok. Det är ett bra sällskap.
Hur mycket kan man städa egentligen. Tycker jag är och röjer och river i allt... å ändå kan man städa ännu mer. Man har ju fat överallt.
Idag blev det iaf hederlig mat, pärer och köttbullar med riktig brunsås... börjar va less på grillat, sallader i alla former - dödsless på ALL mat faktiskt - mest less på att hitta på vad man ska äta, kan ju inte koka pasta både till middag och lunch.
Jag har faktiskt börjat göra en smoothie til grabbarna på morgonen bestående av yoghurt, mjölk, havregryn, ägg, banan och bär... mixas och de får i sig en redig frukost.
Lunchen för nån dag sedan blev också något nytt, PROTEIN PANNKAKOR - Pannkakor gjorda på ägg, mjölk, keso och havregryn och så bacon stekt bredvid. Riktigt goda... några tips för den som har idétorka
Till mig själv - kaffe, macka, å en hel radda kokta ägg... då klarar jag mig - just nu ska jag ta kaffekopp nr 25 (tror jag)

Inga kommentarer: