onsdag 22 augusti 2018

Höst!

Ganska mysigt med höst också... men säg inte att jag har sagt det... Sommarälskare som man är.
Köpte en ny "duk" eller "underlägg" kanske det är igår när jag va på Dollar Store



Nyputsade fönster....



Aktuellt just nu - Val och Hockey!
Till helgen är det NorrCupen i Kramfors - följ Ångermnalnads TV-pucksgäng här

Idag har jag putsat fönster och städad... steg upp tidigt på min lediga dag, fejat å grejat hela dagen, å jag gillar det!
Nog för att det är lite bökigt när vår varmvattenberedare exploderat och det bara är kallt vatten i kranen... men vattenkokaren får jobba lite å då har man varmt vatten! Dusch får genomföras hos svärmor!
Annars då? Jo, igår va jag hockey-taxi-chaufför till Kramfors. Det är Norrcup till helgen... å då måste laget trimmas ihop! Så det mest aktuella just nu är hockey... å så valet förstås, röstkortet kom idag... bara att klura ut vad man ska rösta på... eller så kanske jag har det glasklart redan... Huvudsaken är att man går å röstar och känner efter i hjärtat vad som känns viktigt för just mig, alla partier har ju både bra och dåliga saker... men man får försöka hitta en hjärtefråga å rösta efter det 🍀.


-
Bildresultat för tummen ner bildNär jag öppnade röstkortet blev jag lätt irriterad - ALLTSÅ - Skorpedsbornas vallokal finns i SIDENSJÖ??? Vad är det för trams. Vi har väl alltid kunnat rösta på Skorpedskolan på valdagen. Nu ska vi återigen köra 4 mil t/r, för att rösta... JA, jag vet att man kan förtidsrösta i Skorped... JÄTTEBRA men om vi nu ska tänka på miljö och annat så tycker jag att det va dåligt att vår vallokal flyttat över två mil härifrån... Den som bor i Önskan ska köra sex mil t/r... som gjort för att man kanske hoppar över att lägga sin röst. Vi kör ju så långt iaf alla vardagar så varför köra även en söndag då man inte måste... Sen är det ju så trevligt att rösta på valdagen, träffa bybor, småprata... kanske till och med ta cykeln eller en promenad till vallokalen.
Jag har ställt frågan till Centerpartiets Anna-Britta Åkerlind och framfört den kritik som kommer härifrån. Kanske finns det en helt naturlig förklaring till förändringen - tills vi vet så tycker vi att det är dåligt!
Jag kommer troligtvis att förtidsrösta iaf...

Nu ska jag skura å bjuda min familj på pärer odlade av mina föräldrar och lax som Konsum hade fin fint pris på den här veckan.
Trevlig onsdag - å imorgon börjar skolan, sommarlovet är slut för den här gången.

Inga kommentarer: