onsdag 13 april 2016

Du kan förändra ett barns vardag!

Ett säkert vårtecken är MAJBLOMMAN.
Jag är ledamot i Skorpeds lokalförening för majblomman. För mig är majblomman inte bara ett sant vårtecken, det är också ett sätt att göra skillnad för ett barn som kanske behöver nya springskor, en cykel, att få spela fotboll eller åka på ett läger.
Majblomman gav ut en pocket "En vanlig dag", där kan man läsa ansökningar som kommit in till olika majblommeföreningar. En gripande läsning när man som förälder inte kan köpa en ny jacka, nya skor till den man älskar mest av allt.
Majblomman kan ge dessa barn och föräldrar en liten ljuspunkt i tillvaron. Det handlar inte om lyx - det handlar om hjälp - Barn hjälper barn!
När du köper en majblomma för några tjugor bidrar du med så mycket mer!
Köp majblommor av våra barn!

Ingen som säljer tjänar något själv men skolan får någon tusenlapp att köpa in något roligt att leka med.

Har du inte träffat på någon försäljare så skicka ett mail till mig, lämna en kommentar här, sms:a eller skicka via Facebook. Så förmedlar jag blommor.

katrinkarlstrom@hotmail.com
070-31 78 734

Jag har varit ledamot i Skorpeds majblommeförening i många år och brinner för detta. Det är alltså inte för mina egna barns försäljning jag "brandtalar". Allas insats är lika viktig - om man säljer en blomma eller hela väskan.
Köp majblommor ❤️

Inga kommentarer: