torsdag 30 juli 2015

Var? När? Varför?



En dag sol och sen är det regn igen. Den här bilden är från förra sommaren... Varmt och skönt varje dag. Den här sommaren suger... Fy så få soldagar man har fått. Lär väl bryta ihop lagom till jul. När kommer sommaren, var kommer den å varför ska det just i år inte bli nån sommar...
Men eftersom det är så trist ute så får man väl röja lite inne. Tror jag ska fixa till i tvättstugan till att börja med.

I förrgår när vi var vi stugan kom Malin L med familj på besök... Det va trevligt. Kusinerna har kul ihop och det slutade med att Axel och Nils hängde med dem till husvagnen som stod vid Rövarbyn i Skule... De sov där och gick på Rövarbyn igår. De hade haft jättekul! Tusen tack Malin för att du orkade stöka med bäddningen och allt som hör till... 

Själv klippte jag gräs i 1 timme 45 min... Bra motion och fint blir det. 

Efter middagen kände jag att det va dags för en löprunda ( för att sedan med gott samvete dricka lite bubbel på altanen) Drog iväg en lite annorlunda runda som slutade med 9 km. Jag kände mig nöjd... Å sen blev det bubbel och surr på altanen. Snacksen blev popcorn... De känns lite nyttigare än chips... Lätt som en plätt med popcornmaskinen.


Inga kommentarer: