torsdag 6 juni 2013

Sammanfattning!

När det händer en massa roliga saker skickar jag lite korta och snabba inlägg. Det blir små glimtar ur "verkligheten".
Vad har hänt idag då?
Skickade iväg killarna på skolan, de va visst bara en mysdag med tårtbak, fika och vattenkrig...
Axel ringde på förmiddagen och meddelade att det va STORA PROBLEM med vapnet han hade med sig... vattenkrig utan en redig puffra är ju helt värdelöst!!
Jag fixade en ny pickadoll och åkte på skolan... det kändes verkligen på stämningen att sommarlovet var nära!
Jag åkte och plockade en bukett liljekonvaljer - förberedde mig för en stadsresa. Hade en tid hos ortopedverkstan... Skulle göra en avgjutning av mina pronerande fötter för att få riktiga sulor. Förhoppningsvis blir det bättre med både inflammation och ömmande knä. En trevlig prick med en underbar dialekt.
Jag hämtade också en massa fin plant hos mamma - tusen tack!! Å inte nog med det - en hel hög med rabarber så imorgon blir det en laddning rabarberdricka - kan va bra å ha inför Åsele...

När jag kom hem va grabbarna redan hemma och det enda som återstod va att äta middag, byta om till examenskläder...
Två snygga killar gav sig iväg till bussen för avfärd mot skolan.

Jag gjorde mig i ordning och åkte till kyrkan - Ingen sol men heller inget regn. Barnen gick i samlad trupp från skolan mot kyrkan med den svenska flaggan i täten. Så fint varje år!

Alla barn sjöng och gjorde skolavslutningen så fin som den bara kan vara. Kul och sorgligt på samma gång. Det var inte lätt att hålla tårarna borta när Ulla höll tal... det sista för hennes del eftersom hon ska sluta - bli pensionär.  Det kommer att bli ett stort tomrum på Skorpedskolan utan Ulla Johansson - dryga 30 år sätter sina spår! TACK Ulla för allt du gjort för barnen i Skorped - en klippa, de är vad du har varit och ÄR, Klok från topp till tå!!

Tårarna fortsatte fast genom skratt när Roffe - prästen, höll sitt tal. Ta vara på sommaren - det här är en sommar som inte går i repris - nästa år kommer en ny sommar men INTE den här!! Klokt - När han sedan tog på sig flytväst, cyklop, snorkel och cykelhjälm skrattade vi gott - ännumera skratt när han drog fram en cykel ur sakristian och tackade för sig och cyklade UT till sommaren!! TACK Rolf för dina kluriga funderingar - det blir tomt utan dig också!

Efter kyrkan bjöds det på fika i församlingshemmet. Jättemysigt!

Med oss hem fick vi Nelia - hon ville sova över och det gick ju bra. Innan de gick och lade sig såg de på Sune i Grekland och spelade yatzy.
Imorgon är det sovmorgon för barnen! Själv stiger jag nog upp i vanligt tid!
---
Dags att göra kväll - jag går och lägger mig med Vivica Sten... lyssnar på en ljudbok - det är så himla trevligt.

Inga kommentarer: