tisdag 11 juni 2013

Fin bil och fina ord!

Bilar kan verkligen bli en sorts soptipp för saker, grus, kvitton och skräp.
Jag städade bilen idag... hittade både det ena och det andra. Gjorde det verkligen ordentligt. Man önskar att man kunde lyfta ut alla säten så man kommer åt överallt.
Jag tror jag lyckades ganska så bra utan att tömma bilen på inredning. Nu är den så fräsch och fin innuti. Mattorna är skurade och dammet är borta!
När jag liks höll på så tvättade jag den också, fick hjälp av Axel... bra att han lär sig hur man tvättar en bil - kan vara bra att få avslösning på det jobbet med tiden, än fast jag gillar sysslan...
---
Vi har mest bara varit hemma idag. Mina mysiga killar gör att en hemmadag är helt underbar. Inga kompisar och inget bad... vi har bara pysslat med ett som annat.
---
Ikväll gjorde vi sista Bränna kvällen. Karin och jag hade bestämt oss för att göra fruktsallad, mycket populärt kan jag säga. Nils jobbade hårt i kiosken. Kan nog bli en bra försäljare vad det lider.
En kund som försökte hoppa över att köpa kaffe, skulle bara ha fruktsallad... sa han bara -Ska du inte ha nå kaffe? Å då kunde ju den stackars kunden inte hoppa över... å där klirrade det till i kassan för Nils
När vi kom hem var det fotboll på tv till Nils stora glädje, han gillar att se på det, han följer till och med matchen. Otroligt!! Han har liksom inte varit den typen... men man kan ju förändras.

Efter fotbollen blev vi sugen att se filmen från Discovery Cove - så fint ställe. Vi fick drömma oss tillbaka till Orlando för en stund.
När filmen var slut va också dagen slut... killarna gick upp på sina rum och jag satte mig på Axels sängkant och vi pratade om lite av varje.
Tänk, min lilla kille är snart 10 år, en klok och förståndig pojke, som vet hur han vill ha det på sitt rum, vet exakt vilka kläder han gillar... Det finns många funderingar i en 10 årings huvud - många kloka tankar!!
Jag satte mig även på Nils sängkant och funderade med honom en stund. Jag sa; Vilken tur för mig att jag har dig och Axel...
Å vi har tur som har dig mamma, Jag älskar dig!! Du är den bästa mamman som finns! Jag ska sova i min säng men om det inte går kommer jag nog över till din, går det bra de...? Då blir du inte så ensam heller...

Söta, gulliga och listiga Nils!!

Visst värmer det ens hjärta, nog känner man sig ganska tillfreds med såna ord.

Det är jag som haft tur! Det bästa av det bästa!

Inga kommentarer: