måndag 5 oktober 2009

Ingen lyx-Anka!

Så var man åter inne i arbetsveckan igen. Det verkar som om sambon pysslar i sitt nya hem i Stavanger. Ikväll skulle han steka kyckling och göra sallad - vilken händig man, synd att man inte ser nåt av det här hemma så ofta ;-)

Farmor hämtade grabbarna idag så när jag kom dit va det liv i luckan. 5 barnbarn vid middagsbordet, en stressad farmor, en lugn son och en ganska så less farfar tror jag. Att han va less va inte så underligt. Ljudninvån va rätt hög och några av kidsen va nog trötta efter dagens slit på "Bakfickan". Barnen jobbar ju fler timmar än vi vuxna!

Jag stack hem och packade hockeytrunken för att frakta den vidare till hon som ska skjutsa killarna på träning imorgon. Jag åker direkt från jobbet och möter upp i Bjästa.

Bäst att ta nåt annat än kjol som arbetskläder... eller så måste jag också packa en väska så att jag inte fryser rumpan av mig i den där iskalla hallen.

Efter ett bad och lite film somnade grabbarna gott. Själv har jag inte uträttat ett skit ikväll. Jag hamnade i soffan och kollade in HOLLYWOOD FRUARNA - Jag säger bara Anna Anka... vilken super lyxkvinna. Hon styr sina tjänstejon med järnhand, henne skulle man inte vilja bli ovän med! Inte heller ha som ex! Det fick man bevis på ikväll - hård kvinna!

Kvinnan måste ju ha bacillskräck! Skrynkelskräck och vardagsskräck.... -Grand hotell är det enda hotell som hon och hennes familj kan tänkas bo på - bortsett från den gamla delen av hotellet där det luktade mormor....
En barnpyjamas ska vara stryken annars kan barnen inte sova i den... och man kan inte sova i samma pyjamas i två nätter - det är äckligt!!!! Hon tvättar inte familjens kläder själv, då skulle hon inse att tvättberget skulle bli enormt!!

Mina barn får sova i nästan vilka kläder som helst bara de går och lägger sig nån gång men så har man ju ingen NANNY heller... vi har inte ens en Annie...


Nästa rike-fru letade efter ett hus - för man kan ju inte bo i en takvåning utan pool och garden... Vilka problem de har... här lever man i ett land nästan utan sommar så va ska man ha pool till, garden har man ju - eller en gräsmatta som har växt så det knakar.... men vart är trädgårdsmästaren??? Börjar nästan tro att han har en affär med strykerskan!! Båda är försvunnen.
Hade jag nu hittat tvätt-tanten skulle jag kallat in henne och bett henne hänga tvätten, plocka ur diskmaskinen och tömma bänken. Men hur jag än ropar och letar så hittar jag inte henne (är väl å myser med trädgårdsmästaren, han har ju lågsässong just nu och si så där sju månader till) så det blir väl som vanligt - Jag gör det själv!!


Ikväll ska jag inte vara så bombad att jag inte går och lägger mig nån gång. Jag trodde jag skulle dö när klockan ringde imorse...

Några sista sysslor och sen är det marsch iväg till sängen!!!


Pussssssssssssssss&Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Inga kommentarer: