fredag 5 augusti 2022

Men kolla… det är ju jag!

Sakta men säkert blir man medveten om att semester-snöret krymper…
Hade tänkt att lämna stugan igår men… det blev en dag till.
Imorse sen Rickard åkt på jobbet packade jag min svampkorg och begrav mig iväg på nya stråk… å herre Je va svamp jag hittade. Korgen va nästan lite tung att bära hem.
Jag har haft tur i år att hitta så mycke svamp… å än är det väl inte slut.
Massor av hallon har jag oxå plockat… så nöjd!
Så kom då stunden då det va dags att åka hem… väntade på katten och så landade vi i Skorped… oxå bra så klart!
Men… jag ska erkänna att jag längtar redan tillbaka. Det är så mysigt i stugan… får liksom inte nog.
Imorgon ska jag göra ett ryck här hemma… skulle visst regna… å sen får jag se om vi åker en sväng igen. Några semesterdagar kvar… så bara att njuta. Har ju inte hunnit på mina loppisrundor som jag tänkt och inte tagit det sista kantarellstället.
Hallonen mognar hela tiden så nog vill man väl få åt sig några liter till…
Jag sover på saken…
Bra med steg blir det iaf varje dag på mina strapatser!

Inga kommentarer: