söndag 24 maj 2020

Hemma med katten

Den här helgen fick Juni stanna hemma medan vi va i stugan. Nova å farmor ha skött om henne så det har inte gått någon nöd på älsklingskatten 😻.
Idag har jag röjt bort allt rat å sågspån som blir när man bygger... lite tråkigare att ta rätt på eländet i regn... men med regnet så kunde vi elda bort lite ris... skönt... snart är det för sent att elda. Torrt i markerna!
Innan jag åkte från stugan skurade jag golven... med såpa! Bästa som finns... doftar gott och naturligt!
Såpa är grejer det! Gjorde faktiskt ett fotbad med samma mirakelmedlet igår! Mjuka fina fötter!
Nu har jag landat i hemmet i Skorped... trött! Lila trött som katten tror jag!
Måste försöka få till nån middag... denna ständiga mat som ska lagas vart än man är...
Nu hoppas jag att det blir varmare å roligare väder framöver, va ju så fint i fredags... å nu två dagar i regn å gråväder...

Inga kommentarer: