torsdag 25 maj 2017

Halv igen...





Ny helg och en ny konstellation är i huvudstaden.
Axel ska på hockeycamp... Nisse och jag håller ställningarna här hemma! Denna ständiga packning...
--
När ska den här familjen vara hemma samtidigt? Nåväl... det kanske kommer en gång... nån gång... men då har väl barnen flyttat hemifrån... å hur blev det då... nästa helg är det samma visa... fast då är det bara jag hemma...
--
Lyssnar på Lalehs konsert på SVT... många fina låtar men kanske inte så upplyftande när man redan känner sig som hennes låtar! En underbar artist hur som helst!
--
Annars då? Jo vi ränner på Bränna och ser på fotboll i parti och minut, och i tisdags började cykeltisdagarna. Imponerande att så många kom! Men i Skorped ställer ju folk upp till 100 %.
--
Sommaren låter iaf vänta på sig. Kallt så förbannat och jag är så trött på denna kyla. Grönt har det börjat att bli men 4-5 grader på natten = inte okej!
Man skulle ha fått sig en resa till solen - njuta och må gott men semesterdagarna räcker inte riktigt till tyvärr...lyssnar på en bok som utspelar sig på Kanarieöarna - då blir längtan till solen ännu större!
När jag blir stor på riktigt ska jag resa massor men det kostar ju en del också förstås... jag börjar om... -När jag blir stor och RIK ska jag resa massor 👍
Tänk att det alltid ska stypa i nåt... ( å förresten, stor är jag ju redan - bara rikedomen som fattas)!
Det skulle ha varit som i boken - det dyker upp ett oväntat arv från nån okänd som bara vill skänka en säck med kosing...
Fast egentligen trivs jag ju bäst hemma och med alla omkring mig och mitt ❤️❤️❤️ Det är ju det som betyder allra mest, det ska man vara rädd om - tänk vad fort allt kan förändras - pratade om det idag - från prima, perfekt liv till total krasch...
Jag fick det bäst i alla fall - å även om det är tomt utan Axel och Rickard så har jag ju Nils kvar här hemma - mysigt!! Å vädret kan vi ju inte göra något åt så det är bara att gilla läget och ta vara på de soltimmar som bjuds☀️
Jesses va tungsint inlägg det här blev då... jag har ju haft en superbra dag❣️
och....
Imorgon är det en ny dag med nya möjligheter! Nisse och jag har lite på schemat men vi sk inte iväg förrän på eftermiddagen! Bara lite hemligt fix innan!
Snart dags att hoppa i säng -natti natti!
Jag längtar redan till morgonkaffet!
( å förresten, Laleh har många glada låtar också - Jag ska bara vara mig själv... och många fler!)

Inga kommentarer: