onsdag 10 juni 2015

Nog äré väl själva den...


När man ska resa är det rätt bra att ha pass... Giltiga pass alltså. Att mitt och grabbarnas pass är okej det visste jag rätt säkert men vi har ju en person nr 4 också... Kollade en sista gång på utgångsdatumet och det stod 150611... hm, det är imorgon det och vi åker på lördag. Panik i lägret men det ska nog lösa sig med ett rosa pass.

Avresan närmar sig och det pågår packning och städning för fullt. Än ligger inget i resväskorna men det är högar åt alla fyra... produkter av olika slag som också ska med.


Del 2 i eländet är en febrig pojke. Axel vaknade imorse och va si så där lagom slö och mör men vem är inte det på morgonen?
Slutade med att han va hemma från skolan och har sovit exakt hela dagen och kvällen. Feber fortfarande.
Tur att vi har farmor så nära, där har han legat och degat och snarkat idag.
Måtte den där febern gå över fort och inte smitta till nån annan i familjen. 
---
Ikväll har jag städat och försökt få nån sorts ordning... Det är ju grejer överallt hela tiden hur man än stoppar undan och plockar och röjer.
Vad jag inte förstår är VEM som lyckas få fram allt. Ingen är ju hemma... känns det som iaf.

Kom och tänka på att en jacka saknades... En rätt ny och dyr herrjacka... letat och kollat men hittar den inte. Hm... ännu en grej som är spårlöst borta. Det värsta jag vet när saker är försvunna och man vet inte ens vart man ska leta eftersom alla platser där den borde vara finns den inte på... Nåja, vi får väl se om den dyker upp...

Nu ska jag betala lite räkningar, skriva ut biljetterna och sen är det att hoppa i säng. Jag va makalöst dödstrött när jag vaknade imorse så lite sömn är nog behövligt.
---
Imorgon är det sista skoldagen för barnen... Axel blir hemma för tillfriskning och på fredag är det skolavslutning.


1 kommentar:

lantislygdman sa...

Giltigt Pass ä bra att ha :-)))) Hörde nyss från "säker källa" att Axel känner sig piggare nu. SKÖNT!!! Nu drar vi snart på äventyr +++